US OPEN DAG 2

Jaha ni pojkar, flickor och eventuella gamlingar. Dag två av US Open och i Ubbes lilla fantasivärld ser dagens program oerhört mycket mysigare ut än vad gårdagens gjorde. Först av allt dock, vädret. Våra vänner på det norska väderinstitutet yr signalerar förbluffande soligt väder över New York och vi har därmed idag ingenting att oroa oss över på den fronten. Start klockan 17. Berdych-Goffin, näst största banan, och även om jag kan känna att det riskerar att bli pannkaka på grund av att jag helt enkelt puffar för mycket för just den här matchen så, jag riktigt känner att den kan bli något. Det handlar egentligen om en enda fråga. Eller nej två. Är Goffin en bättre bollare än Berdych? För mig kan svaret på den frågan vara ja. Det räcker dock inte. För man måste också i så fall fråga sig; hur mycket av en bättre bollare är han? Jag tror att det i spelet kommer vara förhållandevis jämnt. Kanske med lite övervikt för Goffin. Sen har vi det här med servandet. Hur mycket mer gratispoäng/lägen får Berdych på sin? Förmodligen mycket mer, och då vinner han. Men kan Goffin returnera riktigt bra, själv serva förhållandevis vettigt, och kanske ta Berdych i en övervägande del av duellerna, då har han för mig en riktigt rejäl skrällchans. Oerhört sugen på den matchen. Och sänder inte Eurosport den, då jävlar. Jag är också sugen på Roddick-Williams som startar runt klockan 19. Tyvärr har jag en liten känsla av att ögonblicket kommer bli lite för stort för Williams och att han då kanske ramlar ihop men om jag jämför det spel han visade i kvalet med det Roddick just nu presterar så är han verkligen inte långt ifrån. Inte på något sätt. Hans svaghet är backhanden, den är totalt katastrofal, och helst av allt slicar han den, men mot Roddick behöver inte det vara något problem. Eftersom Roddick numera inte själv kan sätta fart på bollen så har inte Williams egentligen något att vara rädd för. Han kan transportspela sin backhand och vänta på chansen att slå den forehand som faktiskt är riktigt bra. Ska bli intressant. Och Williams är trots allt amerikan. Brukar amerikaner vika ner sig? Oftast inte nej. Tror att det kan bli jämnt. Klockan 17 startar också Almagro-Stepanek på en sidobana och på något sätt borde man nog hålla ett litet öga på den. Jag menar, blir inte det en hatmatch, då existerar inte hatmatcher. Vill man se riktigt usel tennis rekommenderar jag Bana 13 omkring klockan 19. Mahut mot Petzschner. Tvivlar på att det i den matchen kommer att slås ett enda vettigt grundslag. Ungefär det jag tycker att vi ska hålla koll på ikväll. Ska bli kul det här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0